Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Marij Cuijpers - WaarBenJij.nu Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Marij Cuijpers - WaarBenJij.nu

Picton

Door: AndyenMarij

Blijf op de hoogte en volg Marij

24 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

Vrijdag 23 maart 2012 dag 14.

Hallo lezers,

Jullie hebben even rust gehad omdat we geen internet hadden voor de laptop van Marieke. De stukjes zijn wel klaar. Morgen gaan ze op de site zodat jullie het weekend weer genoeg te lezen hebben. Hieronder het verslag van vandaag. Lees met plezier.

Wat gaat de tijd toch hard, we zijn al op de helft van onze fantastische reis. Vandaag gaat de reis naar Picton waar we zaterdag de ferry nemen naar het noordereiland. Met Marieke hebben we een ritme gevonden. In de ochtend met ons mee en een rustige activiteit. In de middag zorgen we dat ze een middagdutje kan doen.
John de Kort vertelde ons gisteravond dat de reis naar Picton toe een mooie tocht is. John heeft zich aan de afspraak gehouden en de tocht is inderdaad geweldig. Met vele baaien en veel water. Ik heb nog nooit een land gezien dat zoveel water heeft. Onderweg maken we dan ook mooie foto's en filmpjes. We komen in het dorp Havelock terecht waar we lekker een bakje koffie gaan drinken. Laat het koffie café toch Nederlandse producten verkopen. Hier maken we dan ook gretig gebruik van. Dropjes en Hollandse kaas worden meegenomen. Ik hoor jullie nu denken je kan toch wel een keer zonder Hollandse kaas. Ja en nee, ze hebben hier namelijk alleen maar van die tosti kaasje apart in plastic verpakt. Geen geur of smaak aan. Oke, we hebben het toch gekocht en ik moet zeggen een dropje is op zijn tijd erg lekker. Vooral omdat ze dat hier ook niet kennen. Nu we het toch over het eten hebben snak ik af en toe naar een eierkoek van Bakker Swaanen Diessenseweg en dan met roomboter. Het water loopt uit mijn mond alleen al bij de gedachte,hihihi.
Voor de volgende Nederlander die de reis gaat maken naar Nieuw Zeeland, overnacht in Havelock in plaats van Nelson. Dit is een leuk dorpje met vele bootjes en veel water. We hebben vandaag ook prachtig weer met wel 23 graden. Als het regent is het natuurlijk een ander gezicht. Dit dorp ligt in een vallei. Er is dan ook weinig of geen wind aanwezig.
We stoppen bij baaitjes en gaan eruit. Lekker met onze voeten in het water staan. Het koelt lekker af.
Onderweg nog een aantal keren gestopt en rond twee uur komen we in Picton aan. Picton zou niet veel aan zijn maar wij vinden het geweldig. Buiten die rotvliegjes om dan. Ja, wat zijn het? Een soort mug die je bloed opzuigt. Het zijn hele kleine vliegjes die je pas voelt als ze gaan zuigen. Echt irritant. De jeuk houd ongeveer 5 dagen aan en je krijgt allemaal rode plekjes op je huid. Oke, in Picton aangekomen zoeken we eerst een slaapplek bij Motel Bay Vista Waterfront Motel. We zien al bij vele motelletjes dat er geen plek meer is. Aangekomen bij ons Motel melden we ons bij de receptie. Er zit niemand achter de balie maar er staat een telefoon. Je belt het nummer wat erbij vermeldt staat en je krijgt de manager aan de lijn. Zij verteld dat we geluk hebben want het laatste appartementje is nog vrij. Ik stap weer terug in de tijd als ik binnen kom en waan me in de jaren van tijd dat ik kind was en bij mijn oma logeer. Het is er hartstikke zuiver dus we zeggen ja. Marieke gaat meteen haar bed in en slaapt zo. Andy en ik halen de gehele auto leeg omdat we morgen voordat we de ferry opgaan de auto in gaan leveren. We gaan namelijk zonder auto de ferry op en huren aan de andere kant in Wellington een nieuwe. De huiskamer ligt nu vol met al onze spullen. Morgen moet dan ook alles weer in de koffer zitten en je handbagage. Wat hebben we dan toch veel bij aan stekkers,opladers,boeken en folder materiaal.
Nadat de auto leeg is trek ik mijn badpak aan en ga lekker voor ons huisje in het gras liggen. We kijken uit op het water met vele bootjes.

Als Marieke wakker is gaan we het dorp in en besluiten om te eten in het dorp. Eigenlijk zouden we koken maar uit eten is ook lekker makkelijk. We gaan vast kijken waar we de auto morgen in gaan leveren. Toevallig komen we op de parkeerplaats een personeelslid van het verhuurbedrijf tegen en ze legt ons uit wat we moeten doen. Een makkie. Marieke en mij afzetten bij de ferry met de koffers en de auto op de parkeerplaats plaatsen. Daarna de sleutel afgeven bij de juiste balie. Na het eten maken we nog wat foto's van Picton en gaan terug naar ons huisje. We pakken alles in en gaan op tijd ons bedje in. Morgen is het vroeg op want de boot vertrekt om 10.00 uur.

Groetjes van de Cuijpertjes
xxx

• 24 Maart 2012 - 20:14

Marie-José:

Leuk hoor om alles te lezen! Wel heel vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met Marieke. Hier ook heerlijke temperaturen, nog niet in badpak gezeten, maar wel nog steeds blote voeten!!! Veel plezier nog en veel liefs van ons allen uit Odijk en Bunnik, Marie-Jo.

• 25 Maart 2012 - 00:19

Jeannette:

Wat een pech Marieke, Van Harte Beterschap toegewenst!
    Wat een mooie reisdagen hebben
    jullie al beleefd, dit wordt een reis om nooit meer te vergeten!
    Veel plezier op het Noordereiland.