Ontmoeting Marieke - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marij Cuijpers - WaarBenJij.nu Ontmoeting Marieke - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marij Cuijpers - WaarBenJij.nu

Ontmoeting Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marij

16 Februari 2015 | Verenigde Staten, Charleston

Na het ontbijt vertrekken we richting Daniel Island. Het is nog ongeveer 5 uur rijden incl een stop. Onderweg komen de eerste smsjes al binnen. Waar zijn jullie. We rijden het laatste stukje via een N weg. Daar zien we armoede en gezinnen die in een grote sta caravans wonen. De kleur van vele mensen is 99 % met een donkere tint. Wat ons opvalt is dat er op iedere hoek van de straat een kerk staat. Met de tekst Jesus is free. Jesus saves en ga zo maar door. In Sullivan worden we in een van de chicken restaurant verwacht . Het au pair gezin heeft nl 2 chicken restaurants . Het lijkt op mc donalds maar dan gezond. Wij zijn eerder als Marieke en bestellen een lekkere kip burger. Nice want je kan kiezen op het aantal calorieën. En dan eindelijk komt ze binnen en kunnen we elkaar in de armen sluiten. Het voelt goed om ze weer te zien en vooral aan te raken. Even later komt Melody met de kinderen en maken we kennis. Wat een warm ontvangst. Daarna vertrekken we naar het huis waar ze wonen. Andy en ik krijgen een rondleiding en we schieten in de een verbazing in de andere. Wat een big huis. De keuken en woonkamer is zo groot. Het lijkt wel een balzaal.
Dan vertrekken om 5 uur naar de kerk waarveen benefiet avond is voor mensen met een verstandelijke beperking. En weer gaan we eten en daarna mogen we wat dansen . Eindelijk bewegen !!! Ook hier werden we warm ontvangen. Als ze horen dat je uit Nederland komt willen ze alles van je weten. Dan is het tijd voor de polonaise eindelijk, we krijgen een klein beetje het carnaval gevoel. Ja, ik weet het ik mis het echt.
Volgend jaar zijn we er weer bij. Voor degene die het niet wiilen lezen kan je email verwijderen. Ik heb nl de adressen van nieuw zeeland gebruikt.

Gelukkig krijgen we veel filmpjes van het thuisfront en kunnen we via facebook een beetje het carnaval voelen hier in South Carolina. Luitjes alaaf.

• 16 Februari 2015 - 20:56

Marie-Jo:

Wat geweldig! Heel veel plezier toegewenst.
    Ik heb vandaag gewoon gewerkt.....Ton en twan naar den Bosch en Bart
    nog naar Breda. Ton en ik zijn zondag naar Maastricht geweest. Was echt prachtig!
    Geniet lekker en tot gauw, veel liefs, Ton en Marie-Jo

• 17 Februari 2015 - 10:01

Jeannette:

Wat zal het fijn zijn om Marieke na zo'n lange tijd weer te zien en te knuffelen. Geniet van en met elkaar!
    Groetjes Eric en Jeannette